Logo Institut Baix Camp
         facebook  Instagram  TikTokpetita     lloro20px
       coeducat el club del sieirobotica assesorament 60px

Escola-Empresa

QUÈ ÉS L'FCT?
  • FCT vol dir Formació en Centre de Treball.
  • És un crèdit que té entre 310 i 400 hores, depenent del cicle, que s'ha de cursar de forma obligatòria a tots el cicles formatius.
  • Consisteix en fer pràctiques en una empresa de la zona.
  • Les tasques que es desenvoluparan a l'empresa han d'estar relacionades amb els objectius del cicle i poden servir per completar la formació o per posar en pràctica els coneixements adquirits.
  • Tots els/les alumnes tenen un tutor/a d'FCT a l'institut i un/a a l'empresa que són els/les encarregats/des de vetllar per què les pràctiques a l'empresa siguin de qualitat i l'alumnat les desenvolupi amb normalitat. Les tasques que l’alumnat en pràctiques desenvolupa a l’empresa s’han de pactar prèviament i han d’estar recollides en el Pla d’activitats que per a cada cicle formatiu estipula el Departament d’Educació.
  • Per poder fer la FCT el centre ha de signar un conveni de col·laboració amb l’empresa (no és un contracte laboral i per tant no té cap repercusió en la vida laboral de l’alumnat ni comporta cap obligació fiscal per l’empresa). En cas que l’alumne/a o l’empresa incompleixin el conveni o el pla d’activitats pactat, es pot anul·lar el conveni de forma inmediata.
  • Com la FCT és un crèdit més del currículum de cada cicle formatiu, s’ha d’avaluar. L’avaluació es fa de forma conjunta entre el/la tutor/a del centre i el/la tutor/a de l’entitat o empresa col·laboradora.
  • Normativa Formació Centres de Treball (FCT)

Com contactar amb la FCT del centre

Coordinadora: Clara Mallafré, Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

HORARI DE COORDINACIÓ D’FP

curs 2022-23

Coordinadora: Clara Mallafré

 

DIA

HORA

Dilluns

12.00-14.00

Dimarts

11.00-14.00

Dimecres

 
9:30-10:30
11:00-14:00

Dijous

12.00-13.00

Divendres

11.00-14.00



Programari de gestió de la FCT (Qbid)
 

 

Els tutors de FCT a l'Institut

CFGM Cures Auxiliars
d'Infermeria

CFGS Assisstència a la direcció

CAI matí: Bea Barberà / Laura Calvo

CAI T1: Arantxa Azcárate

CAI T2: Sílvia Molero

Judit Lafebre

CFGM Activitats comercials

CFGS Família comercial

Sònia Gomés

Elena López

Pili Parreu

CFGM Gestió Administrativa

CFGS Administració
i Finances

Matí: Cristina Teixidó

 Tarda: Esperanza Faus

Jurídic: Montse Centelles

 Matí: Cristina Guiu

Tarda: Miguel Ángel Luque

CFGM SMX

CFGS HIGIENE BUCODENTAL

Joan Carles Guillen

  Dani Andreu/ Esther Rodríguez

CFGM Farmàcia i Parafarmàcia

CFGS Informàtica

Marisa Guivernau

Jordina Folch

    DAM /DAW Òscar Òdena

ASIXciberseguretat Mario Guerrero
 

Qui pot fer la FCT?

Tot l'alumnat a partir dels 16 anys que estan matriculats a un cicle formatiu de grau mitjà o grau superior i que no les hagin fet prèviament.

Quan es pot fer la FCT?

Si el cicle té una durada d'UN SOL CURS:

A partir de la 2a avaluació i fins acabar les pràctiques. No es poden fer pràctiques durant el mes d'agost.

Si el cicle té una durada de DOS CURSOS:

A partir de la 3a avaluació del primer curs i durant tot el segon curs fins acabar les pràctiques.

Informació per l’alumnat que vol fer l’FCT

1 Llegir els drets i deures de l'alumnat:

Document de drets i deures

 

2  Exempcions:

Exempció

S’atorga per ...

Cal acreditar ...

L’alumnat
està exempt
de fer ...

Total

Experiència professional en el mateix camp professional del cicle formatiu que s’està cursant.

Un nombre d’hores igual o superior a les del crèdit d’FCT del cicle.

tota l’FCT

Parcial. Supòsit 1.

Experiència professional en qualsevol activitat empresarial.

El doble de les hores del crèdit d’FCT del cicle.

25% d’hores de l’FCT

Parcial. Supòsit 2.

Experiència professional en el mateix camp professional del cicle formatiu que s’està cursant.

La meitat de les hores del crèdit d’FCT del cicle.

50% d’hores de l’FCT

 

DOCUMENTACIÓ PER A L'EXEMPCIÓ

  • Per demanar una exempció del 25% només cal portar la vida laboral i la sol·licitud d’exempció
  • Per demanar la del 50% i la total cal portar, a més de la sol·licitud signada per l'alumnat i el tutor/a d’FCT, com a mínim dos documents més: la vida laboral i el contracte (si la categoria professional coincideix amb els estudis del cicle) o un certificat de l’empresa on hi constin les tasques realitzades en el període treballat.

Document certificat d'empresa

Sol·licitud d'excempció

 

IMPORTANT RECORDAR...

  • FCT és un crèdit més i molt important per a la formació i que molts cops obre les portes del mon laboral, per tant no sempre és recomanable demanar l’excempció.

Demana la vida laboral a través d'internet, a la Seguretat Social

 

3 Horari i dates que pots fer?

  • Per realitzar pràctiques en períodes no lectius( vacances de nadal i setmana santa) s'ha de demanar al tutor

  • Horari ordinari : 4h diàries simultàneament amb les hores lectives, sense sobrepassar les 20h setmanals.

  • Horari intensiu : Fins un màxim de 8 hores diàries si no hi ha classe i sense sobrepassar les 35h setmanals.

  • No es poden començar les pràctiques abans de les 8h ni acabar després de les 22h

  • No es poden realitzar pràctiques en períodes no lectius (dies de festa, mes d'Agost), ja que l'assegurança escolar no us cobriria.


Buscar una empresa

  • El tutor/a d’FCT et buscarà una empresa o bé,
  • Tu busques o ja tens una empresa on podries fer practiques i li comuniques al tutor/a

 

Crear un conveni de practiques i un plà d’activitats

El tutor/a farà un conveni amb l'empresa. Per això necessita:

  • Si sou menors de 18 anys necessiteu un permís matern/patern per a poder treballar
  • Si us heu buscat vosaltres l'empresa, necessitem que ens faciliteu les seves dades

 

Començar les pràctiques

  • Si heu de sortir o deixar d’assistir a les pràctiques per un examen, excursió, malaltia, etc. Cal SEMPRE AVISAR al tutor/a d’FCT que us donarà un document que heu de lliurar a l’empresa, en el cas que sigui possible, s’ha de fer amb antel·lació. No es pot deixar d’anar a la feina sense avisar ja que es podria donar de baixa el conveni.
  • Si les faltes són injustificades i per tant ens les comunica l’empresa, es donarà de baixa immediatament el conveni amb la data del darrer dia treballat i es procedirà a avaluar el període de pràctiques

 

Sortides de la feina

  • Si la vostra feina requereix desplaçar-vos a diversos llocs o sortir del lloc físic on treballeu, s’haurà de crear un permís especial per a poder sortir. Aquest document el farà el tutor/a

 

Acabades les pràctiques

  • Has de registrar al qbid les activitats que has realitzat al Centre de Treball durant el dia.
  • Si un dia no has pogut anar a realitzar les practiques, introdueix l'absència al qbid.
  • Una vegada s'arribi a final de mes, o al final del conveni, haureu de gestionar l'informe mensual. Per això cal que hagueu gestionat totes les activitats diàries del període.
  • Una vegada signat, entregeu el document al vostre Tutor/a d'FCT per que aquest el validi i el signi
  • Fins que no feu aquets pasos el vostre tutor d'FCT no us podrà avaluar